Resident Evil 4 | Solucja

Chapter 1-1

Resident Evil 4 - Woods Nasz bohater Leon S. Kennedy zostaje wysłany do Europy, aby odnaleźć córkę prezydenta Ashley Graham, która została porwana przez bliżej niezidentyfikowaną grupę. Spotykasz go w samochodzie, którym zostaje on zawieziony do małej chaty w lesie przez dwóch policjantów. Po wysiądnięciu z samochodu, ty zaczynasz sterować Leonem. Idź prosto ścieżką, jeżeli spróbujesz zawrócić, to policjanci cię zatrzymają. Podejdź też do samochodu, aby zobaczyć scenkę. W swoim inwentarzu znajdziesz notatkę Info on Ashley.

Idąc ścieżką, dotrzesz do chaty. Po lewej stronie chaty na drewnianym wózku w drewnianej skrzynce (rozbij ją przy pomocy noża) znajdziesz Handgun Ammo. Wejdź do domu. Usłyszysz czyjeś kasłanie. Po krótkiej rozmowie, twój rozmówca zaatakuje cię siekierą. Zabij go. Ruszy się ciężarówka, która blokowała dalszą drogę. Zbierz pieniądze, które pozostawił po sobie twój napastnik. Na piętrze na stole znajdziesz amunicję Handgun Ammo. Wyskocz przez okno. Na dworze czekają na ciebie już kolejni wieśniacy, który raczej nie mają przyjaznego nastawienia do twojej osoby.

Idź ścieżką, aż po prawej stronie zobaczysz drewnianą chatę. Znajdziesz tam amunicję, Green Herb i pieniądze. A także maszynę do pisania, która jest twoim miejscem do zapisywania gry. Idź dalej i pomóż biednemu wilkowi złapanemu we wnyki - uwolnij go, a nie zabij; kiedyś może ci się odwdzięczy. Idź dalej ścieżką uważając na rozwieszone miny między drzewami. Możesz je wykorzystać, do zlikwidowania kilku wieśniaków. Uważaj także na wnyki porozstawiane na ziemi. Idź dalej ścieżką. Dojdziesz do kolejnej drewnianej chat, w której znajdziesz, poza trupem na ścianie, Green Herb, a w skrzynkach pieniądze. Idź dalej ścieżką do drewnianego mostu. Za mostem będzie kolejna drewniana chałupa, a w niej amunicja i pieniądze. W końcu dotrzesz do dużej metalowej bramy z dziwnym znakiem na niej. Przejdź przez nią.

Otrzymasz teraz telefon od Hunnigan. Teraz znalazłeś się w wiosce, której mieszkańcy nie przepadają za "turystami". W samej wiosce jest do zebrania wiele przydatnych rzeczy, jednakże w czasie jej "zwiedzania" musisz uważać, aby wieśniacy ciebie nie zabili. W jednym z domków obok wieży znajdziesz Shotguna. Musisz tak przetrwać przez jakiś czas, aż do chwili, gdy usłyszysz bicie dzwonów.

Wieśniacy znikli. Możesz teraz rozejrzeć się po wiosce i pozbierać to, co ewentualnie zostawiłeś. Spójrz na mapę i udaj się teraz na północny-wschód do bramy, na końcu drogi. W drewnianym domku po prawej znajdziesz notatkę Alert Order. Przejdź przez bramę.

W budynku po lewej znajdziesz save. Znajdziesz się w drugiej części wioski, w której są wieśniacy. Na drzewie na wprost będzie niebieska kartka, która jest dodatkową misją w grze (nie musisz jej wykonać, aby skończyć grę) - About the Blue Medallions. Na mapie będziesz miał zaznaczone miejsca, w których są medaliony, które trzeba zestrzelić.

Obok drzewa są kury i wieśniacy ich broniący. W domu obok drzewa znajdziesz Spinel (można do sprzedać, tak jak i inne skarby znalezione w trakcie gry) i pieniądze. Wejdź po drabinie na górę, gdzie w niebieskim kredensie jest amunicja Handgun Ammo (10). Wyjdź przez okno na balkon i zeskocz na dół. Znajdziesz tam skrzynkę, a w niej skarb kufel do piwa Beerstein. Przepchnij szafę i wróć do wioski. Nad studnią znajdziesz kolejny skarb Dirty Pearl Pendant. Jak skończysz przeszukiwanie wioski, udaj się do drzwi na południowym wschodzie.

Po przejściu przez bramę mili wieśniacy zrzucą na ciebie wielki kamień, przed którym będziesz musiał uciekać. W tunelu znajdziesz dwa Spinel na suficie. Po przejściu przez tunel znajdziesz się przy kolejnych zabudowaniach. Uważaj na wieśniaka rzucającego dynamitem oraz na zaminowane przejścia. W rozwalonej chacie po lewej znajdziesz Spinel. W chacie na wprost jest drugi wieśniak rzucający dynamitem oraz dwóch innych wieśniaków, a także kilka przedmiotów do zabrania. Najlepiej do niej wejść przez okno z drugiej strony domu. Jak się z nimi uporasz, to udaj się do domu na północnym wschodzie, do którego drzwi otworzysz trzema kopnięciami. Znajdziesz tam maszynę do pisania i amunicję oraz usłyszysz stukanie. Idź dalej korytarzami uważając na rozmieszczone ładunki wybuchowe w kierunku tego stukania. Dotrzesz do pomieszczenia z szafą, z której uwolnisz Luis Sera. Gdy to się stanie przyjdą do was wieśniacy i ich szef Bitores Mendez.

Chapter 1-2

Valley Camp

Jeden z kapłanów Osmund Saddler wstrzyknie ci wirusa. Obudzisz się związany razem z Luis Sera. Bądź przygotowany na używanie klawiszy, dzięki którym zostaniecie uwolnieni. Potem odbierzesz kolejną rozmowę z Hunnigan. W pomieszczeniu znajdziesz amunicję, a także poznasz nową osobę - Sprzedawcę Merchant. W korytarzu przed drzwiami wyjściowymi z budynku po prawej jest maszyna do pisania.

Po wyjściu z budynku za rogiem znajdziesz Green Herb, a za budynkiem będzie czekał na ciebie Sprzedawca.

SPRZEDAWCA - MERCHANT:

Attache Case M 30.000 Hundgun: Firepower 2 (1.2) 7.000
Treasure Map (Village) 10.000 Hundgun: Firing Speed 2 (0.40) 5.000
Handgun 8.000 Hundgun: Reload Speed 2 (1.47) 4.000
Shotgun 20.000 Hundgun: Capacity 2 (13) 4.000
Rifle 12.000 Shotgun: Firepower 2 (4.5) 15.000
TMP 15.000 Shotgun: Reload Speed 2 (2.43) 7.000
Rocket Launcher 30.000 Shotgun: Capacity 2 (8) 8.000
Scope (Rifle) 7.000 Rifle: Firepower 2 (5.0) 10.000
First Aid Spray 10.000 Rifle: Reload Speed 2 (3.23) 8.000
Rifle: Capacity 2 (7) 6.000

Przejdź przez bramę w ogrodzeniu i zejdź schodami na dół. Idź po kładkach i zabijaj kolejnych wieśniaków atakujących ciebie. Idź drogą do końca i pod górę. Pod wiatą obok wiatraka znajdziesz pieniądze oraz w skrzynki część klucza EMBLEM (LEFT HALF). Możesz tutaj zaczaić się na resztę wieśniaków, gdyż mają tylko jedną drogę do wejścia tutaj. Podejdź do wystającej kładki i zeskocz na dół. Przebiegnij obok dużej zielonej bramy, do której potrzebujesz drugiej połowy klucza. Miń także domek, chyba że chcesz zabić kilku wieśniaków i zebrać kilka przedmiotów. Uważaj na wieśniaka z dynamitem na dachu tego domku. Miń most i zejdź na dół. Przy chacie skręć w lewo i za zakrętem będziesz miał drabinę. Wejdź na górę i idź dalej, a znajdziesz kolejną skrzynkę, a w niej drugą połowę klucza EMBLEM (RIGHT HALF). Możesz po prostu wrócić tak jak przyszedłeś i udać się do bramy lub zejść po drabinie obok skrzynki do wnętrza chaty, na której stoisz. W środku czeka kilku wieśniaków, ale też i kilka przedmiotów do zebrania. Gdy już tutaj skończysz, idź do dużej zielonej bramy. Złóż połamany emblemat i otwórz drzwi.

Idź drogą, jak cię prowadzi, aż dojdziesz do kolejnych zabudowań. Przed wejściem do niego porozglądaj się, za beczkami, w których można ewentualnie coś znaleźć. Przejdź przez drzwi. W korytarzu czekają na ciebie wieśniacy. Idź dalej i przeskocz przez okno. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie będą cię atakować wieśniacy. Masz przed sobą kontener, za którym możesz się chować przed ich atakami dynamitem. Zabij wieśniaków i zbierz co się da, uważając na rozstawione między okopami wnyki. W piecach znajdziesz Spinel i amunicję, a obok pieców we wnęce dwie beczki. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się kolejnym pomieszczeniu, gdzie będą beczki, w których znajdziesz amunicję. Zbij deski w zabitym oknie i przeskocz do pomieszczenia obok po skarb - maskę Elegant Mask. Wróć z powrotem przez okno i przejdź przez drzwi i idź korytarzem zabijając kolejnych dwóch wieśniaków. Dojdziesz do pomieszczenia z wodą, gdzie będzie kolejny wieśniak z widłami. Zejdź po drabinie na dół, aby zebrać przedmioty tam pozostawione. W wodzie będą ryby. Jeżeli je zabijesz, to otrzymasz Black Bass (L) lub Black Bass, które są apteczkami. Wyjdź z wody po drabinie i wejdź po kolejnej drabinie na górę.

Znajdziesz się przy kolejnych zabudowaniach. Po lewej będzie studnia, nad którą znajdziesz kolejny skarb Dirty Brass Pocket Watch. W budynku na wprost znajdziesz amunicję. Idź dalej ścieżką, ale uważaj na wnyki i rozciągnięty między drzewami dynamit. Możesz to wszystko minąć idąc z lewej strony drzewa. Wejdź po schodach i krótkim korytarzem dojdziesz do drzwi. Aby otworzyć drzwi musisz tak ułożyć znak, aby wyglądał tak:

Illuminados Pendent
Wejdź przez drzwi do środka. Znajdziesz się w sypialni. Na łóżku będzie notatka Chief's Note. W szafie znajdziesz kasę. Na komodzie w szkatułce znajdziesz klucz INSIGNIA KEY. W szufladzie biurka znajdziesz amunicję. Przejdź przez drzwi.

Chapter 1-3

Dock Po spotkaniu z Bitores Mendez'em, otrzymasz kolejny telefon od Hunnigan. Jeżeli spróbujesz się wrócić z powrotem do pokoju, zostaniesz nagrodzony ciekawą scenką. Na końcu korytarza w szafce pod portretem znajdziesz Green Herb. Zejdź schodami na doł. Obraz na dole schodów przedstawia kościół, którego szukasz. W szafce za szybą znajdziesz granat. W kuchni w piekarniku znajdziesz jajko (apteczka). Na szafce przy ścianie będzie maszyna do pisania - save. W łazience na dole znajdziesz tylko wieśniaka. Wyjdź przez drzwi na podwórze, gdzie będą kolejni wieśniacy czyhający na twoje życie, w tym jeden z piłą mechaniczną. Idź dalej ścieżką. Po drodze będzie kolejna drewniana chatka, ale w niej będzie na ciebie czyhać wieśniaczka z nożem. Idź dalej. Dojdź do bramy i przejdź przez nią.

Znajdziesz się z powrotem w wiosce, w której już wcześniej byłeś. Teraz masz klucz, który otworzy drzwi z dziwnym symbolem w budynku po środku wioski; obok wieży. Udaj się więc w tamtym kierunku. Użyj Insignia Key i wejdź do środka. Na stoliku przy ścianie będzie skrzynka, a w niej pieniądze, na kredensie amunicja, a na stole maszyna do pisania. Przejdź przez kolejne drzwi. W korytarzu będzie beczka z amunicją, a jak strzelisz do lampy, to otrzymasz Spinel. Otwórz klapę i zejdź na doł.

Znajdziesz się w podziemnym korytarzu. Na suficie znajdziesz Spinel x2 i Elegant Headdress. Dojdziesz w końcu do Sprzedawcy. Przejdź przez drzwi i idź korytarzem do drabiny. Wejdź na górę.

Idź ścieżką a dojdziesz na cmentarz, gdzie, jeżeli wykonujesz misję Blue Medalion, znajdziesz kolejne 8 medalionów. W drewnianej chatce znajdziesz amunicję. Podjedź do kościoła i skieruj się na jego prawą stronę. Na drzewie obok będzie gniazdo. Nie schodź ścieżką w dół, tylko idź przy jego ścianie wzdłuż ogrodzenia. Znajdziesz się z tyłu kościoła, gdzie czeka na ciebie zagadka - musisz tak ustawić znaki, aby przedstawiały symbol sekty, z którym się już wcześniej zapoznałeś.


ROZWIĄZANIE: 3 -> 4 -> 4 -> 4 -> 3 -> 4 -> 4 -> 4 -> 3.

Otrzymasz Green Catseye. Wróć z powrotem, a otrzymasz telefon od Hunnigan. Idź teraz ścieżką obok kościoła w dół. Po drodze znajdziesz kolejne medaliony. W drewnianej chatce znajdziesz notatkę Closure of the Church, a także pieniądze. Idź dalej ścieżką nad przepaścią. Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz tam beczkę. W chatce na wprost będzie amunicja i Spinel. W trzecim domku znajdziesz amunicję. Na drewnianym wózku będzie Spinel. Przejdź przez kolejne drzwi. Na prawo będzie zejście do pomieszczeń Sprzedawcy i save'a; znajdziesz tam także kilka przydatnych przedmiotów. Jeżeli zestrzeliłeś ponad 10 niebieskich medalionów, Sprzedawca będzie miał dla ciebie prezent w postaci darmowej broni Punisher. Idź na wprost.

Zaraz po przejściu przez drzwi po prawej będzie mała drewniana chatka, a w niej amunicję. Idź ścieżką w dół, po chwili będziesz musiał uciekać przed kolejnym głazem. Znajdziesz się na pomostach. Uważaj na rozciągnięte pułapki z dynamitem oraz wieśniaków. W pierwszym drewnianym pawilonie znajdziesz amunicję i węża, którego jak zbijesz otrzymasz jajo (apteczka). Udaj się na prawo pomostu i zejdź do wody. Idź wodą, kierują się w stronę północnego-wschodu. Wejdź po pochylni na kolejny pomost. Jeżeli pójdziesz na wschód znajdziesz drzewo, a na nim gniazdo. Po jego zestrzeleniu, otrzymasz skarb Antique Pipe. Po dotarciu na ląd, w chatce po lewej znajdziesz amunicję. Idź prosto ścieżką do drewnianej bramy.

Idź dalej ścieżką pod górę, aż dojdziesz do skraju skał z widokiem na jezioro. Wróć z powrotem i skręć w odnogę w lewo. Na drzewie po lewej będzie gniazdo, a w nim skarb Gold Bangle w/Pearls. W małym domku po prawej znajdziesz amunicję i Yellow Herb. W dużym domu przy przystani znajdziesz Green Herb oraz maszynę do pisania. Wyjdź na zewnątrz i idź na molo. Wejdź do łodzi. Czeka na ciebie kolejny boss - Del Lago, którego musisz zabić.



DALEJ...

Strona główna  |  © 2010-2012 by 1408