Resident Evil 4 | Solucja

Chapter 3-1

Resident Evil - Castle Na dziedzińcu zamku znajdziesz wiele przydatnych przedmiotów. Znajdziesz tam także chałupę ze Sprzedawcą. Za chałupą jest skrzyneczka z pieniędzmi. W chałupie znajdziesz maszynę do pisania i Green Herb.

Wejdź schodami na górę i przejdź przez czerwone drzwi. Usłyszysz mantrę mnichów "mordebij". Idź wzdłuż muru i wejdź po schodach wyżej. Zobaczysz kapłana ubranego na czerwono. Uważaj na strzelających z katapult mnichów. Przebiegnij przez dziedziniec do bramy i na drugą stronę. Wejdź po schodach do góry i zestrzel katapulty, najlepiej przy pomocy Rifle (Semi-Auto). Przejdź przez mostek po prawej i wbiegnij do pomieszczenia/chałupy na końcu. Będzie tam jeden mnich, broniący przydatnych przedmiotów. Możesz tam także schować Ashley. Za chałupą jest w skrzynce skarb Gold Bangle.

Zejdź z powrotem na dół i zaraz za bramą zejdź schodami na dół. W baszcie znajdziesz armatę i beczki. Obejrzyj armatę. Teraz wracaj z powrotem na górę. Przejdź przez mostek w kierunku chaty i skręć w lewo. Rusz dźwignię, aby wysunąć armatę. Wystrzel z niej. Teraz idź w kierunku otwartej teraz bramy. Weź ze sobą Ashley.

Za bramą spotkasz Sprzedawcę. W pochodni obok drzwi jest ukryty skarb Spinel. Przejdź przez małe czerwone drzwi. Zadzwoni do ciebie ponownie Hunnigan.

Znajdziesz się w klasztorze. Na stole znajdziesz amunicję. W komodzie będą pieniądze. Weź ze ściany PLATINUM SWORD. Wejdź po schodach na górę. Będą tam na was czekać mnisi. W komodzie znajdziesz Red Herb. Pozbieraj przedmioty pozostawione przez mnichów. Ze ściany weź GOLDEN SWORD, a na jego miejsce włóż Platinum Sword. Teraz zejdź z powrotem na dół i włóż Golden Sword w miejsce na ścianie. Otworzą się drzwi.

Wejdź na górę i przejdź przez otwarte drzwi. Znajdziesz się ponownie na zewnątrz. Idź korytarzami dalej. W pewnym momencie dołączy do was Luis Sera, który wyruszy dla was po odtrutkę. Wielkie wrota są zamknięte, więc udaj się do małych drzwi po lewej stronie. W środku czekają na ciebie kolejni mnisi. Przejdź do następnego pomieszczenia, z dużym stołem na środku. W komodzie znajdziesz pieniądze, a na stole amunicję. Przejdź przez kolejne drzwi. Udaj się w prawo. Przejdź pod mostem. Będą tam kolejni mnisi z tarczami. Przejdź przez drzwi na końcu.

Znajdziesz się w małym pomieszczeniu, gdzie znajdziesz Green Herb, amunicję oraz w szkatułce klucz CASTLE GATE KEY. Zaraz po jego wzięciu przybiegną następni mnisi. Wracaj z powrotem do wielkiej bramy. Użyj klucza. Możesz teraz wejść do zamku.

Znajdziesz się w głównym holu zamku, gdzie poznasz Ramon Salazer, właściciela zamku, który nie jest do ciebie przychylnie nastawiony. Wejdź po schodach, a korytarz zostanie zastawiony przez figurę. Strzel w ścianę nad schodami, a zdobędziesz kolejny skarb Purple Gem. W dzbanach znajdziesz trochę amunicji i Velvet. Obok płaskorzeźby na stoliku będzie maszyna do pisania.

Udaj się teraz do drewnianych drzwi po prawej stronie. W korytarzu znajdziesz beczki. Drzwi z płaskorzeźbą są zamknięte, więc idź dalej korytarzami. Pozbieraj pozostawiane przedmioty. Na końcu korytarza znajdziesz notatkę Capture Luis Sera. Przejdź przez drzwi obok notatki. Znajdziesz się w korytarzu z ziejącymi ogniem końmi. Po prawej na obrazie znajdziesz klucz PRISON KEY. Wracaj teraz do małych drzwi z płaskorzeźbą przedstawiającą twarz. Użyj klucza. Każ tutaj Ashley zostać i na ciebie czekać. Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się w więzieniu. Pozwiedzaj teren i pozbieraj Green Herb i amunicję. Po bokach sali masz dzwony, które będą ci potrzebne do zabicia więźnia. Wejdź do celi, w tym momencie więzień się uwolni. Teraz czeka na ciebie kolejna walka. Jedynym słabym jego punktem jest serce umieszczone na jego plecach, więc staraj się tam celować. Po jego zabiciu otrzymasz 15,000 Ptas. Wejdź do celi i pociągnij dźwignię. Wracaj teraz z powrotem do Ashley.

Idź korytarzem do pomieszczenia z końmi. Po drodze czekają na ciebie kolejni mnisi. Teraz możesz przejść między końmi. Pozbieraj przedmioty i przejdź przez kolejne wielkie wrota.

Znajdziesz się w dziwnym pomieszczeniu pełnym mnichów z czerwonym dywanem po środku i sadzawkami. Nie pozostaje ci nic innego jak z nimi walczyć. Pozbieraj przedmioty pozostawione przez mnichów i w dzbankach na kredensach. Zejdź schodami na dół. Przejdź przez drzwi do niebieskiej komnaty.

Na stole znajdziesz Green Herb. Każ Ashley stanąć z jednej strony na żółtym wystającym dywanie, a sam stań na drugim z drugiej strony pomieszczenia. Stań na niego, a w głównej sali wynurzy się cokół z dźwignią. Pojawią się także kolejni mnisi. Wracaj do głównego pomieszczenia i każ Ashley kręcić korbą, a sam w tym czasie zabijaj nadchodzących mnichów. W końcu opuszczą się schody, na które oboje się udajcie. Wejdź na górę i skieruj się na lewo. W pomieszczeniu znajdziesz amunicję. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz First Aid Spray. Wróć z powrotem. W pewnym momencie Ashley zauważy kolejną dźwignię. Podejdź do ściany i Leon podsadzi na górę Ashley, która będzie kręcić kolejną korbą. W tym czasie ty musisz ją osłaniać, najlepiej z Rifle. Jeżeli, któryś porwie Ashley, to strzelaj mu po nogach, aby jej nie trafić. Gdy już Ashley skończy z dźwigniami, złap ją i idźcie do nowo otwartego przejścia. Przejdźcie przez bramę.

Znajdziesz się w komnacie z wiszącymi do góry nogami rzeźbami. Po lewej stronie natkniesz się na Sprzedawcę. Będziesz tutaj mógł także wypróbować swoje umiejętności strzeleckie na strzelnicy w pomieszczeniu obok Sprzedawcy (niebieskie drzwi z pistoletami). Znajdziesz tam także notatkę Target Practice. W komnacie znajdziesz także wiele przydatnych przedmiotów oraz maszynę do pisania. Idź dalej korytarzem. W pewnym momencie Ashley zacznie kaszleć i od ciebie ucieknie. Nagle zasuną się kraty i Ashley zostanie złapana w metalowe obręcze. Leon obieca jej, że ją uwolni.

Chapter 3-2

RE4 - Sewers Leon otrzyma rozmowę telefoniczną od Salazara. Skieruj się teraz do małych drzwi z boku korytarza. W pomieszczeniu znajdziesz beczki kryjące amunicję. Idź dalej i zejdź na dół. Znajdziesz się w kanałach, w których są niewidzialne robaki. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz skrzynkę z amunicją. Idź dalej kanałami. Po ich zabiciu pierwszego otrzymasz Green Gem. Idź dalej. W basenie znajdziesz trochę amunicji i Velvet. Wejdź po drabinie z drugiej strony basenu i przejdź przez drzwi.

W następnym pomieszczeniu znowu spotkasz te niewidzialne robaki. W jednej z cel znajdziesz notatkę Luis' Memo. W innej celi znajdziesz Green Herb obok więźnia. Skręć w korytarz i idź nim do końca. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu kontrolnym, w którym znajdziesz kilka skrzynek z amunicją, Green Herb oraz w szkatule skarb Butterfly Lamp. Podejdź do koła i nim przekręć. Osuszysz w ten sposób basen w pomieszczeniu z celami. Wracaj teraz z powrotem do tego miejsca. Po drodze będą kolejne niewidoczne owady. Zejdź do basenu i przejdź przez kratę. Wejdź schodami do góry. Przejdź przez drzwi na górze.

Znajdziesz się w korytarzu z latającymi młotami. Przejdź na drugą jego stronę. Po prawej znajdziesz Velvet. Przejdź przez drzwi. Wejdź po drabinie. Znajdziesz się w pomieszczeniu z beczkami. Przejdź przez kolejne drzwi. Znajdziesz się ponownie w komnacie z wiszącymi do góry nogami rzeźbami i będziesz świadkiem jakiegoś obrządku. Tym razem będziesz na górze tego pomieszczenia. Przeskocz na żyrandol, a następnie na drugą stronę. Znajdziesz tam Elegant Mask. Zejdź na dół. Możesz zapisać grę.

Wejdź po schodach na górę. Znajdziesz tam Sprzedawcę. Przejdź przez czerwone drzwi obok niego. Znajdziesz się w kolejnych komnatach. Na stoliku będzie Red Herb. Wejdź schodami wyżej. Na stole znajdziesz notatkę Castellan Memo. Na krześle będzie amunicja. Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się w dziwnym holu, w którym będą na ciebie czekać mnisi z kuszami. Po oczyszczeniu terenu przeszukaj wszystkie wazy w poszukiwaniu ciekawych przedmiotów. Udaj się teraz po małych schodkach do drzwi po lewej stronie pomieszczenia. W korytarzu znajdziesz beczki. Wejdź po schodach do góry, nadal uważając na mnichów. Przejdź przez kolejne drzwi. Na stoliku po lewej znajdziesz amunicję. Idź dookoła pomieszczenia i przed małymi drzwiami na końcu zeskocz na antresolę obok. W tym momencie wyjdzie z małych drzwi czerwony kapłan. Wejdź do pomieszczenia z boku i biegnij za czerwonym kapłanem. Po drodze spotkasz kolejnych mnichów. Jak zejdziesz na dół, to czerwony kapłan pojawi się na środku pomieszczenia z działkiem. Wracaj teraz z powrotem na górę. Podejdź do miejsca, gdzie jest balustradą jest murek. Będziesz się mógł za nim chować przed jego strzałami. Teraz możesz rzucać w niego granatami. Po jego zabiciu, weź pozostawiony przez niego GALLERY KEY.

Udaj się ponownie na górę i na antresolę. Przy pomocy znalezionego klucza otwórz drzwi. W następnym pomieszczeniu pozbieraj przedmioty. Oko jelenia na ścianie kryje skarb Velvet. Teraz czeka na ciebie zagadka do ułożenia. Musisz tak ułożyć obrazy, aby otworzyć kolejne drzwi.

ROZWIĄZANIE: Switch 4, switch 3, switch 1, switch 2

Przejdź przez drzwi. Teraz ponownie spotkasz Salazara, który zastawił na ciebie pułapkę. Czeka ciebie kolejna walka z mnichami. Po oczyszczeniu terenu, pozbieraj pozostawione przez mnichów przedmioty. Wejdź na górę. Jedne drzwi prowadzą do pomieszczenia z klatką schodową, w którym będzie także Yellow Herb. Drugie drzwi prowadzą do wąskiego pomieszczenia, na końcu którego jest dzban. Podejdź do drewnianych drzwi obok, których jest czerwony przycisk. Naciśnij guzik. W głównym pomieszczeniu wysunie się dziwna kolumna. Teraz udaj się do wąskiego pomieszczenia, rozbij dzban i naciśnij przycisk. Teraz znowu mnisi będą cię atakować. Udaj się teraz na wysuniętą kolumnę i weź z skrzyni GOAT ORNAMENT. Otworzą ci się drzwi na dole, ty jednak udaj się do białych dekorowanych drzwi na górze. Przejdź przez nie.

Znajdziesz się w korytarzu. Będzie tam maszyna do pisania. Idź do końca korytarza i wejdź do pomieszczenia na końcu. W dzbanie znajdziesz amunicję. Drzwi na wprost są zamknięte. Udaj się więc do niebieskawych drzwi z ornamentem. Wejdź do środka. Na suficie znajdziesz skarb Spinel. Wyjdź przez kolejne drzwi.

Biegnij balkonami przed siebie. W fontannie znajdziesz 2 Velvet Blue i jeden Spinel. Ponieważ drzwi do pomieszczenia obok są zamknięte (w pomieszczeniu jest ukryty skarb, m.in. Broken Butterfly; aby się tam dostać musisz tutaj wrócić z Ashley, którą Leon podsadzi, aby weszła przez okienko wyżej i otworzyła ci drzwi), udaj się dalej balkonami. Po drodze znajdziesz kilka beczek z przydatnymi przedmiotami. Przejdź przez drzwi na końcu.

Znajdziesz się w wewnętrznym ogrodzie zamku. Zejdź schodami na dół. Podejdź do drzwi. Okaże się, że są zamknięte. Idź dalej, po chwili otrzymasz rozmowę do Salazara. Zejdź schodami na dół. Idź do bramy prowadzącej do ogrodu. Zaraz za bramą znajdziesz beczki. Teraz musisz do fontanny przez labirynt. Niestety na drodze spotkasz niesympatyczne psy. W ogrodzie znajdziesz także wiele przydatnych przedmiotów. Na południowym-zachodzie ogrodu jest ukryty w szkatule skarb Red Gem. Na fontannie znajdziesz kolejną część układanki MOONSTONE (RIGHT HALF). Udaj się teraz na poszukiwanie drugiej fontanny, przy której znajdziesz ostatnią część układanki MOONSTONE (LEFT HALF). W drodze powrotnej zaatakują cię kolejne trzy psy. Wejdź schodami do góry i podejdź do zamkniętych drzwi. Użyj Moonstone obu części i otwórz drzwi. Wejdź do środka.

Chapter 3-3

RE4 - Ashley Znajdziesz się w sypialnej komnacie. Na kredensie amunicja. Nad łóżkiem na baldachimie będzie skarb Spinel, drugi znajdziesz w dzbanku. W komnacie znajdziesz także maszynę do pisania. W pomieszczeniu obok znajdziesz Sprzedawcę, a w szafie obok niego skarb Mirror w/Pearls & Rubies. Na stole w komnacie znajdziesz notatkę Female Intruder. Udaj się do drzwi obok maszyny do pisania.

Znajdziesz się w korytarzu z dywanem. Idź dalej. W pomieszczeniu znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Na ścianach wiszą obrazy z zagadkami.

A dessert to cherish our remaining years.

Bread begins the meal of life.

Meat to savor the time at hand.

One last drink and the bottle breaks,
returning us to the dust from whence we come.

Za salą jadalną znajdziesz szeroki korytarz przedzielony ladą z dzwonkiem hotelowym. Po jego naciśnięciu na ścianie na wprost pojawi się obraz. Strzel w butelkę wina. W tym momencie otworzą się drzwi. Wróć do jadalni i przejdź przez nie. Podejdź na środek pomieszczenia do szkatuły. W tym momencie opadnie krata i będziesz w pułapce. Czeka cię ciężka walka do stoczenia. W wolnej chwili przestrzel zamek w kracie, aby móc się z niej wydostać. Po zakończonej walce pozbieraj pozostawione przez mnichów i więźnia przedmioty. W skrzyni na środku pomieszczenia znajdziesz klepsydrę Hourglass w/ Gold Decor. Udaj się do drzwi w pomieszczeniu i przejdź przez nie.

Znajdziesz się w kolejnym korytarzu, gdzie znowu będzie słychać mnichów. Zestrzel ich z piętra i dopiero zejdź na dół. Na dole znajdziesz przedmioty pozostawione przez mnichów. Podejdź do dźwigni i przesuń ją. Udaj się na drabinę i wejdź na górę. Zaatakują cię kolejni mnisi. Przejdź przez pomost na drugą stronę pomieszczenia. Skieruj się na lewo do salonika. Zeskocz na dół. Pod baldachimem w gablocie znajdziesz amunicję oraz Rocket Launcher (uwaga, to jest broń jednorazowa/jednostrzałowa). Wejdź schodami do góry i przestrzel zamek w drzwiach. Znajdziesz się ponownie w poprzednim pomieszczeniu. Przejdź przez pomost na drugą stronę i przejdź przez drzwi na wprost. Idź korytarzem do Sprzedawcy, który posiada większą walizkę Attache Case. Będzie tu także maszyna do pisania. Przejdź przez drzwi obok.

W komnacie spotkasz Luisa, który zdobył próbkę. Po chwili go zaatakuje Saddler, który odbierze mu próbkę.

Chapter 3-4

RE4 - Castle Usłyszysz znajomy głos, to będzie Ashley, próbująca wydostać się z okow. Pozbieraj przedmioty, zanim do niej podejdziesz. Przestrzel metalowe obręcze, aby ją uwolnić. Teraz musisz ją ochraniać przed mnichami, którzy gromadnie do niej przyszli. W pewnym momencie Ashley podejdzie do drzwi, aby sprawdzić czy uda się jej je otworzyć. Niestety, za to przybędą następni mnisi. Zabij ich. Ashley znajdzie klucz i pobiegnie do drzwi. Teraz będziesz nią sterować.

W pomieszczeniu pozbieraj przedmioty i możesz zapisać grę na maszynie do pisania. Udaj się do korytarza obok niej. W następnym pomieszczeniu będzie mnich. Jedyną twoją bronią są lampy, którymi Ashley rzuca. Uważaj jednak, aby nie być za blisko, aby jej nie oparzyć. Do drugiego pomieszczenia możesz przejść otwierając kratę dźwignią lub przeczołgać się po prawej stronie kraty. W następnym pomieszczeniu będzie kolejny mnich. Pokręć dźwigniami, aby otworzyć dwie kraty blokujące przejście i idź dalej korytarzem. Miń niebieskie drzwi i idź do końca, do drewnianych drzwi. Wejdź do środka.

W pomieszczeniu przesuń szafę po prawej. Odsłoni ona guzik, którego naciśnięcie podnosi jedną z krat. Na razie go zostaw. Przejdź pod blatem przy drzwiach wejściowych i naciśnij przycisk. Przejdź przez otwartą kratę. Weź płytkę znad kominka STONE TABLET. Wciśnij guzik w pomieszczeniu i przejdź przez kratę do pomieszczenia z szafą. Teraz naciśnij przycisk i przejdź w głąb pomieszczenia przez pootwierane kraty. W szafie znajdziesz pieniądze, a na stole Velvet Blue. Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się w katakumbach. Biegnij korytarzem jak cię prowadzi do dużego pomieszczenia. Na środku pomieszczenia znajdziesz cokół, na którym czeka cię do ułożenia obrazek.

ROZWIĄZANIE: Right, Upper Right, Upper Middle, Middle, Left, Lower Left, Lower Middle, Lower Right, Right, Middle, Upper Middle, Upper Left, Left, Lower Left, Lower Middle, Middle, Right, Lower Right

Jak już go ułożysz, to włóż brakującą płytkę Stone Tablet. Otworzą się drzwi. Wejdź do następnego pomieszczenia. W skrzyni znajdziesz Gold Bangle. Podejdź teraz do popiersia rycerza. W szafce obok znajdziesz Spinel. Z popiersia rycerza zdejmij SALAZAR FAMILY INSIGNIA, a po obróceniu się ściany z niebieskiej skrzynki SERPENT ORNAMENT. Teraz ożyją posągi. Poczekaj chwilę aż wejdą i biegnij ile sił w nogach. W korytarzu bądź przygotowany na dodge. Przebiegnij przez pomieszczenie z kratami. Tuż przed drzwiami zaatakuje cię ostatnia zbroja. Teraz udaj się do niebieskich drzwi.

W szufladzie znadziesz Velvet Blue, na szafce Spinel, a w komódce ze świeczką amunicję. Na blacie znajdziesz notatkę Butler's Memo. W pomieszczeniu znajdziesz dźwignię na okrągłym cokole. Użyj Salazar Family Insignia i przekręć dźwignię. Otworzy się ściana obok. Wejdź po drabinie na górę. Na regale znajdziesz pieniądze. Idź korytarzami do końca. Przejdź przez drzwi.

Ashley dotrze do Leona.



DALEJ...

Strona główna  |  © 2010-2012 by 1408