Resident Evil 4 | Solucja

Chapter 4-1

RE4 - Leon na tronie Udaj się do korytarza na piętrze (na północ) i przejdź przez drzwi na jego końcu. W holu znajdziesz wazy, a w nich kilka przydatnych przedmiotów oraz maszynę do pisania. Wejdź na rodzaj windy prowadzącej do drzwi po drugiej stronie. Leon każe Ashley zostać. Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się w czerwonym pomieszczeniu ze smokiem i lawą. Idź dalej, w pewnym momencie ktoś wyjdzie na smoka. Spróbuj go zestrzelić. Smok zionie płomieniami, więc musisz uważać. Po zestrzeleniu smoka wynurzy się cokół ze skrzynią na niższym podeście. Zbierz pieniądze i podejdź do "karuzeli". Przy jej pomocy przejdź na drugą stronę. Zabij kolejnych mnichów, a zwłaszcza na kolejnym smoku. Po zabiciu wynurzy się kolejna szkatuła z Illuminados Pendant. Zabij kolejnych mnichów i dostań się do niebieskiej szkatuły pokazanej ci na początku. Znajdziesz w niej LION ORNAMENT. Wracaj teraz z powrotem do Ashley, gdzie po stoczonej walce możesz zapisać grę.

Udaj się teraz schodami na dół. Wsiądźcie do wagonika i pojedźcie kolejką. Po wyjściu w pomieszczeniu znajdziesz wazony z przydatnymi przedmiotami. Podejdź do drzwi i przejdź przez nie.

Znajdziecie się ponownie w sali z płaskorzeźbą, która zasłoniła ci drogę. Ułóż na niej znalezione części płaskorzeźby, aby otworzyć sobie przejście. Przejdź na drugą stronę. Znajdziesz tam maszynę do pisania. Wejdź schodami do złotych drzwi. Przejdź przez nie.

Znajdziecie się przy kolejnym wagoniku. Wsiądźcie do niego. W pomieszczeniu stacji końcowej pozbieraj przedmioty i przejdź przez drzwi.

W korytarzu z obrazami w pomieszczeniu po prawej od wejścia znajdziesz Sprzedawcę i maszynę do pisania. Obok Sprzedawcy jest też pokój, w którym możesz sobie poćwiczyć strzelanie, gdzie teraz masz inny układ celów na strzelnicy (B). Idźcie korytarzem na wschód do pomieszczenia ze stołem. Będzie na nim notatka Sample Retrieved. Przejdź przez podwójne drzwi w pomieszczeniu. Każ Ashley zostać, bo rycerze będą cię atakować. Przejdź przez korytarz do pomieszczenia na końcu. Na środku będzie stolik-gablotka, z którego weź KING'S GRAIL. Teraz przygotuj się na atak ze strony rycerzy. Po zabiciu rycerzy, wracaj z powrotem do korytarza z obrazami.

Udaj się teraz do złotych drzwi na wprost. Znajdziesz się w zbrojowni. Przesuń figury tak, aby stanęły na dwóch przyciskach w podłodze. Ustaw Ashley na trzecim, a sam stań na czwartym. W tym momencie spotkacie ponownie Salazara. Teraz sufit z kolcami zacznie na was zjeżdżać. Zestrzel świecące lampki na suficie (4 sztuki), w ten sposób zatrzymasz tą machinę. Idź dalej przez drzwi i korytarza. Nagle zatrzaśnie się krata między tobą a Ashley. Musisz teraz celować w wirującą maszynę, aby ją ochronić. Gdy ją uwolnisz pozbieraj w pomieszczeniu przydatne przedmioty i ze szkatuły weź QUEEN's GRAIL. Wyjdź przez drzwi obok.

Znajdziecie się ponownie w zbrojowni. Wracaj do korytarza z obrazami. Teraz udaj się na północ. Dojdziesz do otwartego, z przeciągiem, korytarza. Każ Ashley czekać, a sam zajmij się mnichami. Pozbieraj pozostawione przez nich przedmioty. Jeden z posągów ukrywa skarb Velvet Blue, inny Green Gem, a dwa posągi Spinel. Zawołaj Ashley i idźcie dalej. Przy bramie daj posągom odpowiednie kielichy, brama się otworzy. Przejdź przez nią.

Znajdziesz się w kolejnym korytarzu. Z wazonów i komód możesz pozbierać przydatne przedmioty, jednak uważaj, bo w jednym z nich będzie wąż. Za oknem na balkonie znajdziesz Red Herb oraz drabinę. Wejdź po niej na górę. Na końcu balkonu znajdziesz skrzynię, a w niej skarb Butterfly Lamp. Możesz wrócić z powrotem do korytarza i przejść przez drzwi lub zeskoczyć na dół przez okno obok szkatuły.

Znajdziesz się w rotundzie, której części podłogi brakuje. Z sufitu zwisa kokon. Nagle Ashley zostanie porwana przez jakiegoś latającego owada, a tobie nie pozostaje nic innego wydostanie się z tego pomieszczenia. Zadanie to będą utrudniać ci wielkie owady. Pobiegnij do dźwigni i ją pociągnij. Teraz musisz wcelować w łańcuchy trzymające most, aby mógł on opaść i żebyś mógł przejść do bramy za mostem. Udaj się tam i przejdź przez bramę.

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze Sprzedawcą i maszyną do pisania. Wyjdź z pomieszczenia przez kolejne drzwi. Za drzwiami będzie beczka. Po chwili otrzymasz telefon od Salazara. Leon przez lornetkę zobaczy pojmaną przez Salazara Ashley. Przebiegnij przez most. Wrota są zamknięte, więc udaj się na lewo i wejdź schodami do góry. Uważaj na atakujących cię mnichów. Biegnij balkonem aż do drzwi po drugiej stronie wieży. Przejdź przez nie.

Znajdziesz się w pomieszczeniu z mechanizmem. Obejdź do okoła i przypatrz się mechanizmowi. Zauważysz dwie belki blokujące mechanizm. Zestrzel je. Wejdź wyżej, pozbieraj przedmioty i po drabinie wejdź na samą górę. Tam zestrzel ostatnią blokującą mechanizm belkę. Udaj się do końca podestu. Na stole znajdziesz Green Herb oraz notatkę Ritual Preparation. Obok będzie dźwignia. Pociągnij ją i zejdź na dół. Po drodze będziesz spotykał mnichów. Na samym dole przejdź przez podwójne otwarte drzwi.

Znajdziesz się na początku mostu, a na ciebie będą nacierać mnisi z tarczami, a po lewej będzie maszyna do pisania. Utoruj sobie drogę na drugą stronę, a następnie przygotuj się na kolejne natarcie mnichów. Pozbieraj przedmioty, które zostawili i udaj się do bramy na końcu mostu. Przejdź przez bramę.

Znajdziesz się w pomieszczeniu ze schodami i kolejnymi mnichami. Jednak uważaj, bo tutaj czeka na ciebie także dwóch ślepych więźniów, z którymi już wcześniej miałeś doczynienia (ich słabym punktem jest serce na plecach). Masz tutaj także dzwony, do zdezorientowania niewidomych więźniów. Niestety dopiero po wybiciu ich wszystkich krata do drzwi na końcu pomieszczenia się otworzy. Po lewej stronie pomieszczenia masz dodatkowy korytarz, którym możesz wejść wyżej nie używając schodów, jednak twoi przeciwnicy także go znają... Po zakończonej walce pozbieraj pozostawione przez nich przedmioty i udaj się na górę do otwartych drzwi.

Znajdziesz się w holu z niebieskim dywanem. Popiersia kryją dwa Spinel. Wejdź do góry i przejdź przez kolejne drzwi.

W sali tronowej spotkasz Ashley oraz Salazara. Leon dokuczy Salazarowi, więc ten każe go zabić swojemu kapłanowi. Bądź przygotowany na dodge.

Znajdziesz się w podziemiach zamku. U jednego z trupów znajdziesz skarb Crown. Będzie tam trochę amunicji i Yellow Herb oraz Velvet Blue. We wnęce obok będzie Sprzedawca oraz maszyna do pisania. Sprzedawca będzie miał nowego Shotguna - Striker, który jest bardziej potężny niż poprzedni Shotgun. Wejdź po drabinie obok Sprzedawcy.

Znajdziesz się w kanałach. W pierwszym wypływie po lewej znajdziesz Velvet Blue. Przy kracie będzie Red Herb. Idź dalej korytarzami. W jednej z rur znajdziesz Spinel. Dowiesz się, że coś na ciebie już tutaj czyha. Idź do końca korytarza i przejdź przez drzwi. Teraz potwór zacznie już na ciebie polować. Skręć w prawo w korytarz i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu kontrolnym, gdzie na jego końcu będzie winda. Na stole znajdziesz amunicję oraz First Aid Spray. Podejdź do windy. Okaże się, że ona nie działa. Wyjdź z pomieszczenia z powrotem na korytarz i bądź przygotowany na obronę (dodge). Udaj się w prawo korytarzem.

Na lewo będzie korytarzyk, gdzie w pomieszczeniu na końcu znajdziesz amunicję. Wracaj teraz z powrotem do głównego korytarza i idź nim do końca, w lewo. W pomieszczeniu na końcu biegnij do końca pomieszczenia, kierując się do prawego końcowego rogu. Znajdziesz tam przełącznik. W lewym rogu będzie Green Herb. Przełącz przycisk. Teraz winda może do ciebie przyjechać. Jeżeli nie masz Rocket Launcher, musisz bawić się z potworem przez około 4 minuty, głównie unikając go. Po tym czasie winda przyjedzie i możesz do niej uciec. Jeżeli jednak posiadasz wyrzutnię rakiet, to udaj się do drzwi wyjściowych z tego pomieszczenia. Wtedy potwór ukaże ci się w całości. Biegnij spowrotem i przewal niebieską butlę. Zamrozisz go w ten sposób na jakiś czas, wystarczający, aby go zgładzić teraz za pomocą Rocket Launcher. Jeżeli zabiłeś potwora zostawi ci on Crown Jewel, a winda natychmiast się pojawi na dole.

Udaj się do windy i zjedź ją w dół. Będziesz świadkiem rozmowy między Saddlerem a Jack'iem Krauser.

Chapter 4-2

RE4 - Kopalnia Po wyjściu z windy będzie kilka beczek kryjących przydatne przedmioty, a także będzie Sprzedawcę (wraz z pomieszczeniem z grą) i maszynę do pisania. Znajdziesz tam także notatkę Luis' Memo 2. Wyjdź przez podwójne drzwi.

Znajdziesz się w kopalni. Po drodze spotkasz kolejnych wieśniaków z pochodniami lub laskami dynamitu. Idź korytarzem do głównej jaskini w kopani. Póki jesteś na górze wyeliminuj kilku wieśniaków. Zejdź na dół. Będą kolejni wieśniacy do zabicia. Pozbieraj pozostawiane przez nich przedmioty. Podejdź do urządzenia kontrolnego i rusz dźwignię. Spowoduje to, że przyjedzie do ciebie wagonik z dynamitem, jednak w czasie opuszczania się, mechanizm się zablokuje. Udaj się teraz z drugiej strony pomieszczenia do góry i rusz drugą dźwignią. Wróć do dźwigni przy wagoniku. Pojawi się wtedy wieśniak z piłą mechaniczną. Po jego zabiciu ponownie naciśnij dźwignię przy wagoniku. Podjedź do wagonika i weź dynamit. Podejdź teraz do jaśniejszej skały obok dźwigni na dole i użyj znalezionego dynamitu. Otworzysz w ten sposób przejście do podwójnych zardzewiałych drzwi. Przejdź przez nie.

Znajdziesz się w rotundowym pomieszczeniu z kratowaną podłogą, pod którą będzie pływać lawa. W pomieszczeniu znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Teraz czeka ciebie walka z dwoma olbrzymami El Gigante. Z jednej strony jest dźwignia otwierająca klapę w podłodze. Gdy podejdziesz do drzwi z drugiej strony pomieszczenia oba El Gigante do ciebie wyjdą. Uciekaj teraz do drabiny i przy pomocy liny zjedź na dół. Znajdziesz się przy dźwignie. Poczekaj aż potwory wejdą na środek i otwórz klapę. W ten sposób masz szansę jednego z nich się pozbyć. Niestety z drugim już tak nie możesz zrobić, bo klapa się zablokowała, więc nie pozostaje ci nic innego jak stoczyć z nim walkę. Kiedy El Gigante się pochyli, wskocz na niego i nożykiem go ciachaj. Tą czynność co jakiś czas będziesz powtarzać, aż do wygrania tej bitwy. Po zakończonej walce otrzymasz 15.000 Ptas i otworzą się drzwi.

Przejdź do korytarza i przejdź przez podwójne drzwi na końcu. Idź tunelem do dużej niebieskawej jaskini. Na środku półki będzie stała dziwna figura z tabliczką: "Two two lights shall shine light on a new path". W jaskini będą latające robale, które będą cię atakować. Biegnij dalej wąską ścieżką do małej półki, przy której będzie wejście do jaskini. Włącz przycisk na ścianie. Pojawi się kolejne latające owady. Wyjdź z jaskini z powrotem na ścieżkę i idź wyżej. Po drodze miń drzwi z dziwnym znakiem, obok których będzie Red Herb. Dojdź do kolejnej małej półki i do wejścia do jaskini. W jaskini naciśnij kolejny przycisk. Wszystkie posągi w jaskini się zaświecą i otworzą ci bramę z dziwnym znakiem. Pojawią się kolejne latające owady. Wracaj teraz do półki z otwartymi drzwiami. Naciśnij przycisk na kracie i wejdź do środka.

Znajdziesz się w korytarzu, w którym będą opadać wielkie odważniki. Uważnie przejdź przez nie. Po drodze będzie dźwignia, która zablokuje jeden z bloków na ścieżce dalej (środkowy), dzięki czemu będziesz mógł przejść przez ten tunel. Znajdziesz się w komnacie skalnej ze swego rodzaju ołtarzem, na którym będzie leżeć Royal Insignia. Gdy go weźmiesz dziwny ołtarz zacznie unosić się w górę.

Chapter 4-3

RE4 - Wagoniki Znajdziesz się w ruinach zabudowań zamkowych. Obok w drewnianym domku będzie Sprzedawca i maszyna do pisania, a także notatka Letter from Ada. Wyjdź z domku i idź dalej do ruin kościoła. Będą tam kolejni wieśniacy, zwłaszcza duża ich grupa będzie skupiona wokół ogniska. Po zakończonej walce pozbieraj pozostawione przez nich przedmioty. Na końcu placu będą drzwi z kołądką w kształcie lwa. Są one zamknięte, więc skieruj się do drewnianego budynku po prawej. Wejdź do niego z tyłu przez okno i zakręć korbą. Otworzy się zejście do podziemi. Zejdź na dół.

Znajdziesz się w katakumbach. W pierwszym pomieszczeniu na wprost będzie duży obelisk z napisami "Up ahead rests the offering to the lion". Za nim będzie przejście do podziemnych korytarzy. Udaj się tam. Po drodze znajdziesz kilka drobiazgów. Dojdziesz do rozległego pomieszczenia z ruinami. Będą tam kolejni wieśniacy oraz maniak z piłą w pomieszczeniu na piętrze z oknami. Uważaj na porozstawiane wnyki. Schody w dół prowadzą do skarbu Staff of Royalty, ukrytego w sarkofagu. Po zakończonej walce pozbieraj to, co wieśniacy zostawili i udaj się do małych drewnianych drzwi obok pomieszczenia (na jego dole po prawej stronie), gdzie był maniak z piłą mechaniczną. Będzie tam kolejny maniak z piłą. W tym momencie pojawią się także kolejni wieśniacy. Wejdź po schodach na górę i zbierz klucz KEY TO THE MINE. Znowu pojawią się wieśniacy... Udaj się do metalowych drzwi na drugim końcu tego pomieszczenia i użyj znalezionego klucza. Przejdź przez drzwi.

Idź kolejnym tunelem prosto. Po drodze znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Otwórz drzwi na końcu tunelu. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na suficie będą kolce. Jak wejdziesz dalej sufit zacznie się obniżać. Musisz strzelić w 4 czerwone świecące kółka na nim, aby go zatrzymać. Uważaj, bo będą cię atakować także owady. Pozbieraj przedmioty i udaj się do otwartych drzwi. Znajdziesz się w rotundzie z ruinami kolumn. Zejdź ścieżką niżej. Z beczek zabierz przedmioty i udaj się do podwójnych drzwi.

Znajdziesz się krótkim korytarzu prowadzącym do obszernego pomieszczenia. W pomieszczeniu po prawej znajdziesz przedmioty po prawej. Udaj się teraz do wagoników i wskocz do nich. Przeskocz do środkowego i strzel w dźwignię po lewej, aby uruchomić kolejkę. Teraz szykuj się na ekscytującą podróż. Do wagoników zaczną ci wskakiwać wieśniacy. Musisz z nimi walczyć, najlepiej z ostatniego wagonika. W pewnym momencie kolejka się zatrzyma i kolejna armia wieśniaków zacznie cię atakować. Będzie tam także maniak z piłą. Strzel w dźwignię, aby móc jechać dalej i walczyć z kolejnymi wieśniakami. W pewnym momencie uważaj na belki - bądź przygotowany na dodge. Gdy dojedziesz do rotundalnego pomieszczenia wagoniki przyśpieszą. Wjedziesz do wąskiego korytarza i bądź przygotowany na przeskoczenie na drugą stronę przepaści (dodge).

Znajdziesz się przed drzwiami z ornamentem. Przejdź przez nie. Znajdziesz się w komnacie, na środku której będzie cokół a na nim STONE OF SACRIFICE. Gdy go weźmiesz otworzą się kamienne wrota. Udaj się tam.

Znajdziesz się ponownie przy ruinach kościoła. Udaj się teraz do drzwi z kołatką w kształcie lwa i użyj Stone of Sacrifice. Drzwi się otworzą. Wejdź do windy i wjedź do góry.

Chapter 4-4

RE4 - Salazar Po wyjściu z windy znajdziesz się w wąskim korytarzu. W załomie po prawej będzie maszyna do pisania i amunicja. Idź dalej korytarzem. Znajdziesz się w obszernej komnacie zamkowej. Na antresoli w dzbanach znajdziesz Velvet Blue oraz amunicję. Zejdź na dół i udaj się w kierunku mostu. Most się zawali, a wielki posąg Salazara zacznie się ruszać. Pojawią się także mnisi. Wróć z powrotem na antresolę i wejdź po drabinie do góry.

Dłonie posągu są jak windy, które dostarczą do ciebie kolejnych mnichów. Skocz na pierwszą dłoń i wjedź do góry. Zabij mnichów i zbierz przedmioty. Podjedź do dźwigni i ją przesuń. Teraz ponownie wróć na dłoń i zjedź niżej, aby przeskoczyć na półkę pomiędzy dłońmi, gdzie naciśnij kolejną dźwignię. Skocz na następną dłoń i przeskocz na antresolę na tym samym poziomie. Zbierz przedmioty i zejdź na dół. W pomieszczeniu na dole przesuń dźwignię. Wejdź po drabinie do góry i przeskocz na dłoń. Wjedź do góry. Zabij mnichów i zbierz przedmioty. Za posągiem będzie kolejna dźwignia, którą przesuń. Pojawią się kolejni mnisi. Zeskocz na dół i udaj się w kierunku mostu. W tym momencie wielki posąg Salazara ruszy za tobą. Uciekaj ile sił w nogach w kierunku drzwi na końcu komnaty. Przestrzel kłódkę w drzwiach i przejdź przez nie. Teraz przygotuj się na ciąg dalszy uciekania. Bądź przygotowany na dodge, gdyż most pod posągiem się zawali, a ty musisz skoczyć do półki. Teraz możesz przejść przez drewniane wrota na końcu mostu.

Znajdziesz się w wystawnej komnacie, gdzie spotkasz Salazara. W pewnym momencie Leon zaatakuje go nożem. Kapłan wyciągnie nóż i rzuci w ciebie, więc bądź przygotowany na dodge. Salazar ucieknie.

Idź schodami do góry. Po drodze mnisi będą rzucać na ciebie beczki i ciebie atakować. Wejdź na górę, na drewniany pomost, a następnie wyżej po drabinie. Na dole pojawią się kolejni mnisi. Dźwignia obok drabiny powoduje rzucanie beczek w dół. Wejdź do windy na środku pomieszczenia. Niestety winda nie będzie chciała ruszyć z powodu przeciążenia. Zepchnij skrzynie z windy i teraz możesz wjechać do góry. W pewnym momencie winda stanie, a przy tobie pojawią się mnisi w czerwieni. Winda będzie stała, gdy oni będą, bo jest za ciężkie obciążenie. Więc musisz ich powybijać. Gdy uda ci się już dojechać na samą górę, wyjdź na drewnianą kładkę. Przejdź na kładkę za murem i obejdź go dookoła. Pozbieraj przydatne przedmioty. Wejdź do małej jednoosobowej windy na końcu drewnianego pomostu i wjedź do góry. Idź schodami do końca i spotkasz Sprzedawcę, a obok będzie maszyna do pisania. Teraz czeka cię walka z kolejnym bossem - Salazar. Przejdź przez drzwi obok.

W pomieszczeniu spotkasz Salazara, który poinformuje cię, że Ashley została wywieziona na wyspę. Sam Salazar wraz ze swoim kapłanem zmienią się w gigantycznego robala. Jego słabym punktem jest oko, gdy w nie strzelisz na jego karku otworzy się miejsce, gdzie zobaczysz Salazara. Teraz wystarczy w niego strzelić. Jeżeli do tego strzału użyjesz Rocket Launcher, to walka będzie bardzo krótka.

Po wygranej walce możesz pozbierać przedmioty w pomieszczeniu. Wejdź po drabinie do odkrytych teraz już drzwi. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się na murach zamkowych, gdzie będzie kilka beczek z przydatnymi przedmiotami. Idź dalej do końca i podejdź do dźwigu. Zjedź po linie niżej. Na kolejnym murze znajdziesz beczki oraz wejście do windy. Zjedź nią na dół. Idź korytarzem aż dojdziesz do pomieszczenia ze Sprzedawcą i maszyną do pisania. Wyjdź przez drzwi obok Sprzedawcy. Idź korytarzem aż do przystani z motorówką i Adą Wong.



DALEJ...

Strona główna  |  © 2010-2012 by 1408