Resident Evil | Solucja

Jill Valentine

The Mansion

Gra rozpoczyna się w posiadłości Umbrella Inc., gdzie się okazuje, że Chris Redfield zaginął. Wszyscy członkowie S.T.A.R.S., którzy ocaleli, udadzą się do jadalni. Barry Burton znajdzie na podłodze plamę krwi. Nad kominkiem znajdziesz Wooden Emblem, ale na razie go zostaw, bo masz ograniczone miejsce w inwentarzu. Wyjdź przez pojedyncze drzwi po prawej na korytarz.

Idź korytarzem do końca i miń róg. Znajdziesz tam zombiaka, który zjada jednego z członków BRAVO Team, Kenneth. Przeszukaj jego ciało, gdzie znajdziesz amunicję. Wracaj teraz do jadalni, do Barry'ego. Wyjdź z Barrym do głównego holu, gdzie chcieliście spotkać Albert'a Wesker'a; jednak go nie będzie. Obiegnij dookoła schody i Barry podaruje ci wytrych Lock Pick zanim się rozdzielicie. Na stoliku obok schodów będzie maszyna do pisania TYPEWRITER, a obok INK RIBBON. W holu przejdź przez niebieskie drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu ze statuą obok której będą małe schodki. Przesuń je na równo ze statuą i wejdź po nich, aby wziąć ze statuy mapę First Floor Map (ona także pcha te schodki). Przesuń kredens i przejdź przez tajemne przejście za czerwoną kotarą. Znajdziesz się w korytarzu, gdzie w pomieszczeniu na końcu będzie zombie. Za nim znajdziesz INK RIBBON. Wracaj teraz do pokoju ze statuą i przejdź przez brązowe drzwi obok obrazu kobiety.

Znajdziesz się w korytarzu, gdzie wpadnie przez okno zombie-dog. Po jego zabiciu, miń róg i sprawdź środkowy kredens i przesuń go, aby znaleźć amunicję. Przejdź przez drzwi na końcu korytarza. Znajdziesz tam GREEN HERB. Małe drzwi w korytarzu prowadzą do łazienki, w której nic nie ma. Idź do końca korytarza i przejdź przez pojedyncze drzwi. Przejdź przez następne pomieszczenie (???) do pomieszczenia z trofeami. Na ścianie znajdziesz Shotgun, a na stoliku INK RIBBON. Wracaj z powrotem.

W korytarzu przejdź przez podwójne drzwi obok, gdzie znajdziesz zombiaki. Drzwi po prawej są zamknięte. Przejdź przez drzwi po lewej do korytarza z obrazami. Obrazy przedstawiają poszczególne etapy życia człowieka. Podejdź do obrazu z nowonarodzonym dzieckiem (newborn) i naciśnij przycisk; następnie po kolei dziecko (infant), chłopiec (lively boy), młodzieniec (young man), mężczyzna (middle age man); starzec (old man). Podejdź teraz do ostatniego obrazu na końcu korytarza i otrzymasz Star Crest. Wracaj teraz z powrotem do korytarza. Przejdź przez niebieskie drzwi do korytarza, gdzie znajdziesz zombie. Nie schodź schodami, tylko udaj się za nie. Znajdziesz tam GREEN HERB oraz kolejne drzwi. Przejdź przez nie. Znajdziesz się w pomieszczeniu z SAVE'em i skrzynią. Znajdziesz tam także Chemical. Wracaj na korytarz.

Wejdź schodami na pierwsze piętro, gdzie w korytarzu będą zombie. Udaj się do korytarza po prawej od schodów (krótszego) i przejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w czerwonym korytarzu, gdzie będzie zombie. Wejdź w ostatnie drzwi na dole ekranu. Znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie na stoliku będzie książka dotycząca ziół Botanic Book, która jest instrukcją mieszania ziół, które znajdujesz w czasie gry. Wracaj z powrotem do czerwonego korytarza i idź na sam jego koniec. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się ponownie w holu, gdzie spotkasz Barry'ego. Po krótkiej rozmowie, Barry da ci amunicję ACID ROUNDS, a następnie odejdzie. Udaj się do wąskiego przejścia po prawej i przejdź przez drzwi. Przejdź na koniec korytarza do kolejnych drzwi. Znajdziesz się na balkonie, gdzie przy ciele członka S.T.A.R.S. Forest'a Speyer'a znajdziesz granatnik Bazooka. Wracaj teraz z powrotem do pomieszczenia, w którym rozmawiałeś z Barrym.

Udaj się teraz przez drzwi, którymi przeszedł Barry. W pomieszczeniu będzie statua oraz zombie. Przesuń statuę w stronę od drzwi, którymi wszedłeś; do przerwy w balustradzie; i zepchnij ją na dół. Przejdź przez drugie drzwi. Znajdziesz się w zielonym korytarzu. Będą tu kolejne zombie. Zejdź schodami na dół. Wejdź do pomieszczenia pod schodami. Znajdziesz się w bezpiecznym (medycznym) pomieszczeniu ze skrzynią. Na łóżku znajdziesz INK RIBBON, a obok maszynę do pisania. Wyjdź na korytarz i biegnij nim do końca. Przejdź przez drzwi do następnego korytarza. Idź korytarzem prosto do końca i przejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w pomieszczeniu-ogrodzie. Podejdź do pompy i użyj Chemical. Podejdź do ściany za fontanną i ze ściany weź Mansion Key. Znajdziesz tu także GREEN HERB w większej ilości (4 zielone i 2 x RED HERB). Obejrzyj w inwentarzu znaleziony klucz, aby uzyskać Armor Key. Wracaj teraz na korytarz i udaj się ponownie do przedniego korytarza (z pomieszczeniem z savem) i otwórz drzwi po lewej zaraz za drzwiami używając znalezionego klucza. Znajdziesz tam zepsuty shotgun Broken Shotgun, magazynek CLIP. Podejdź do biurka i otwórz szufladę przy pomocy wytrycha. Znajdziesz tam amunicję. Wracaj z powrotem do zielonego korytarza prowadzącego do pomieszczenia-ogrodu, ale tym razem skręć w lewo.

Miń mały korytarz po lewej i otwórz drzwi wytrychem po prawej. Na łóżku znajdziesz amunicję. Podejdź do biurka, gdzie znajdziesz Keeper's Diary. W szafie na półce znajdziesz amunicję. Wróć na korytarz i idź nim do końca. Otwórz drzwi i przejdź na korytarz, w którym byłeś na początku. Udaj się do jadalni Dining Room i podejdź do rozwalonej statuy. Weź Blue Jewel. Weź znad kominka emblemat Emblem. Wróć na korytarz i podejdź do drzwi po lewej w górze ekranu. Udaj się teraz do małego korytarza wcześniej miniętego. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w malutkim pomieszczeniu z posągiem tygrysa. Użyj na nim Blue Jewel. Uzyskasz Wind Crest. Udaj się z powrotem do korytarza przy Dining Room i idź nim w drugą stronę do jego końca. Drzwi na wprost są zamknięte, ale przy pomocy wytrycha otworzysz drzwi obok (czerwone). Znajdziesz się w pokoju z barem i fortepianem. Przesuń regał i znajdziesz Musical Notes. Podejdź do pianina i użyj znalezionych nut. Jill, zdolna kobieta, od razu zacznie grać "Księżycową Sonatę" Beethoven'a. Otworzą się tajemne drzwi. Udaj się tam i ze statuy weź kolejny emblemat Gold Emblem. Ponieważ drzwi się zamknęły umieść Wooden Emblem w miejscu zabranego emblematu. Wracaj teraz do jadalni Dining Room.


W miejscu zdjętego znad kominka emblematu użyj GOLD EMBLEM. Przesunie się zegar, odsłaniając skrytkę, w której znajdziesz Mansion Key. Obejrzyj go w inwentarzu, aby uzyskać Shield Key. Udaj się do głównego holu budynku i wejdź po schodach na pierwsze piętro. Przejdź przez drzwi po prawej do czerwonego korytarza. Podejdź do niebieskich drzwi po prawej i otwórz je przy pomocy znalezionego klucza. Znajdziesz się w zbrojowni, gdzie na środku będą dwie statuy do przesuwania. Ustaw statuy na kratkach i naciśnij przycisk. Otrzymasz Sun Crest. Wracaj teraz w kierunku głównego holu i otwórz drzwi po lewej stronie Jill przy pomocy ARMOR KEY. W rogu w małym korytarzu znajdziesz 2 x GREEN HERB. Za rogiem w korytarzu Jill spotka Richard'a Aiken'a, który został zatruty przez węża. Udaj się do bezpiecznego pokoju (medycznego), aby wziąć dla Richarda potrzebny lek. Przygotuj się na walkę z pierwszym bossem (w skrzyni możesz zostawić wszystkie Cresty)Wracaj teraz do niego.

Nie ma możliwości go ocalić. Przed śmiercią da ci radio. Przy jego ciele możesz znaleźć amunicję. Przejdź przez drzwi na końcu tego korytarza. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu ze schodami prowadzącymi na górę. Zabij lurka-zombie i wejdź po schodach na górę. Użyj SHIELD KEY, aby je otworzyć i pozbądź się klucza. Wejdź na strych i biegnij dalej, aż zobaczysz wielkiego węża. Teraz czeka cię walka z pierwszym bossem. W czasie walki w dziurze w ścianie znajdziesz Moon Crest. Jak go weźmiesz, uciekaj z powrotem jak najprędzej. W pomieszczeniu znajdziesz także skrzynię z amunicją. Nie musisz zabijać bossa, aby go pokonać. Jeżeli zostałeś ugryziony przez niego i zatruty, po wyjściu ze strychu Jill straci przytomność... Jednakże jakaś nieznana postać poda jej odtrutkę zaraz po zejściu ze schodów prowadzących na strych.

Jill ocknie się w medycznym pokoju. Ze skrzyni zabierz wszystkie Crest (4 sztuki). Udaj się do korytarza przy pomieszczeniu z korytarzem z obrazami. Idź do niego końca i przejdź przez metalowe drzwi. Znajdziesz się w zarośniętym korytarzu. Udaj się do samego końca korytarza. Obok kolejnych metalowych drzwi znajdziesz panel, na którym masz umieścić emblematy. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu gospodarczym, na środku którego będą stały ruchome schodki. Przesuń je do półki wiszącej na ścianie i weź Crank. Przejdź przez podwójne drzwi. Znajdziesz się w ogrodzie, gdzie na dzień dobry będą roślinki 3 x GREEN HERB i 2 x RED HERB, a za rogiem 2 x BLUE HERB. Biegnij przez ogród do bramy na dole ekranu. Udaj się w prawo i znajdziesz kontrolkę, do której możesz użyć znalezionej dźwigni. Spuścisz w ten sposób wodę w basenie. Przejdź po osłoniętej ścieżce na drugą stronę i wejdź po drabinie. Biegnij podestem do małej windy uważając na spadające z nieba węże. Zjedź na dół i biegnij dalej ścieżkami. Znajdziesz drugą windę, której na razie nie możesz użyć. Przejdź przez jedyną bramę. Za nią znajdziesz BLUE HERB x 2 oraz Green Herb x 2. Przejdź przez drzwi na końcu korytarza.

W korytarzu znajdziesz kilka ziółek oraz statuę, którą możesz poruszać. Przesuń statuę na dziurę w podłodze, z której wystaje jadowita roślina. Podejdź do pierwszych drzwi od wejścia i przejdź przez nie. Znajdziesz się w bezpiecznym pokoju z save'm, gdzie znajdziesz Explosive Rounds, maszynę do pisania, apteczkę FIRST AID SPRAY. Będzie tu także skrzynia. Wyjdź na korytarz i przejdź przez drzwi na przeciwko. Przejdź przez drzwi obok wejścia. Znajdziesz się w łazience. Spuść wodę z wanny i weź C. Room Key, wyjdź z łazienki. W pomieszczeniu zabij 2 zombie i podejdź do łóżka, z którego weź Red Book. Przy pomocy wytrycha otwórz szufladę biurka, z której weź amunicję SHOTGUN SHELLS. Wyjdź na korytarz.

Udaj się do podwójnych czerwonych drzwi. Znajdziesz się w pubie. Zabij dwa pająki. Zbierz z okrągłego stolika INK RIBBON i z beczki amunicję CLIP. Przejdź do pomieszczenia obok i podejdź do stołu bilardowego. Obejrzyj go i znajdź kod: 3, 6, 9 (idąc od wskazówek zegara; losowy?). Wyjdź na korytarz i udaj się do korytarza, gdzie statuą zablokowałeś roślinę. Miń statuę i przejdź przez drzwi. Idź dalej korytarzem i przejdź przez pierwsze drzwi, które zobaczysz. Znajdziesz się w pomieszczeniu z dużą ilością drzwi. [Podejdź do drzwi najbliżej drzwi, którymi tu wszedłeś. Obok drzwi będzie key-pad. Użyj na nim kodu uzyskanego w pubie.] Nie wchodź tam na razie. Obejdź pomieszczenie i ze stolika pod gniazdem jadowitych szerszeni zbierz klucz Dormitory Key. Wyjdź z pomieszczenia ponownie na korytarz, z którego przyszedłeś, i idź dalej nim. Przesuń statuę, aby zebrać trochę ziół (3 x GREEN HERB). Podejdź do drzwi i otwórz je przy pomocy znalezionego klucza. Przejdź przez drzwi i przez następne zaraz obok do łazienki. Zabij zombie i w umywalce znajdziesz amunicję HANDGUN AMMO. Wyjdź z łazienki i wejdź do pokoju. Na ścianie znajdziesz mapę Map of Dormitory. Podejdź do biurka i otwórz szufladę przy pomocy wytrycha, znajdziesz w niej amunicję SHOTGUN SHELLS. Na łóżku znajdziesz notatkę Plant 42 Report. W rogu pomieszczenia znajdziesz dwie szafy, które możesz przesunąć. Za nimi znajdziesz drabinę prowadzącą na dół. Zejdź na dół.

Idź korytarzem do zagradzającej przejście wody. Zrzuć do niej drewniane skrzynie, aby utworzyć most. Biegnij dalej korytarzem do końca. Po drodze znajdziesz GREEN HERB x 2. Przejdź przez podwójne drzwi. Idź w dół ekranu, miń zbiornik. Podejdź do pary drzwi i otwórz te mniejsze przy pomocy klucza C. Panel Key. W pomieszczeniu podejdź do panelu i użyj dźwigni. Poziom wody spadnie. Podejdź do dźwigni na ścianie przy drzwiach wejściowych i ją pociągnij. Wyjdź ponownie na korytarz i udaj się do drzwi obok. Znajdziesz się w pomieszczeniu gospodarczym. Znajdziesz w nim dwa magazynki Clip oraz klucz Dormitory Key. Udaj się teraz z powrotem do korytarza, z którego przyszedłeś i po drabinie do dormitorium. Wyjdź na korytarz i udaj się do pomieszczenia z gniazdem szerszeni i wieloma drzwiami.

Udaj się do pomieszczenia 003 i otwórz je przy pomocy znalezionego klucza. Udaj się najpierw do łazienki (drzwi przy wejściu) i zabij zombie. Znajdziesz tam na podłodze FLAME ROUNDS. Wróć do pomieszczenia i sprawdź biurko. Przy pomocy wytrychu otwórz szufladę, w której znajdziesz INK RIBBON. Podejdź do regału z książkami i wyjmij białą książkę - kolejna notatka "V-JOLT" Report. W miejsce zabranej białej książki połóż znalezioną wcześniej czerwoną książkę RED BOOK. Regały odsłonią drzwi, za którymi znajdziesz kolejnego bossa Plant 42.

Po zadaniu wielu ran roślinie Plant 42, ona się zwinie. Jill podejdzie do niej i zostanie schwytana przez jedno z jej odnóży. Na jej odsiecz przybędzie Barry z miotaczem ognia. Podejdź do kominka, w którym znajdziesz Mansion Key. Obejrzyj go w inwentarzu i zmieni się na Helmet Key. Wyjdź przez podwójne drzwi. Znajdziesz się ponownie w pomieszczeniu z dużą ilością drzwi. Wyjdź na korytarz prowadzący do tego pomieszczenia. Spotkasz w nim Alberta Weskera. Wracaj teraz z powrotem do Mansion przez ogród.

Znajdziesz się w korytarzu przy pomieszczeniu z obrazami. Zaatakuje cię Hunter. W tym korytarzu za niebieskimi drzwiami, kryje się korytarz do bezpiecznego pokoju. Ciebie jednak teraz interesują drzwi obok niebieskich drzwi. Otwórz je przy pomocy HELMET KEY. Podejdź do biurka i zapal światło. Na biurku znajdziesz amunicję Magnum Rounds. Na szafce znajdziesz książkę Doom Book 1. Wyjdź na korytarz i udaj się przez niebieskie drzwi do bezpiecznego pokoju. Przed nim będzie czekał na ciebie Hunter. Na ścianie znajdziesz notatkę od Barry'ego, który poinformuje cię o "prezentach" pozostawionych dla ciebie w bezpiecznym pokoju:

I'll put some bullets in the back room. Use them in case of trouble. Barry

W bezpiecznym pokoju znajdziesz FIRST AID SPRAY, ACID ROUNDS oraz SHOTGUN SHELLS. Wyjdź z pomieszczenia i wejdź po schodach na górę. Skręć w korytarz po lewej od schodów i otwórz drzwi pierwsze po prawej przy pomocy klucza ARMOR KEY. Znajdziesz się w pomieszczeniu z głową jelenia. Udaj się do drzwi w górze ekranu. Podejdź do tablicy z robakami i naciśnij przycisk. Przesuń teraz akwarium od ściany z szafą, a następnie przesuń szafę. Za nią znajdziesz EXPLOSIVE ROUNDS. Na biurku znajdziesz notatkę Researcher's Will. Przed wyjściem przeszukaj fartuch, aby znaleźć w nim INK RIBBON. Wyjdź na korytarz i sprawdź drugie pomieszenie. W sypialni znajdziesz RED HERB oraz SHOTGUN SHELLS. Na regale znajdziesz zapalniczkę Lighter. Wróć do pokoju z jeleniem i wyjdź na korytarz. Idź nim dalej do końca i przejdź przez drzwi na jego końcu. W pomieszczeniu podejdź do kominka i użyj zapalniczki. Otrzymasz Map of 2nd Floor. W rogu pomieszczenia znajdziesz GREEN HERB. Podejdź do drugich drzwi w pomieszczeniu i otwórz je przy pomocy HELMET KEY. Znajdziesz się w pomieszczeniu z pianinem i kominkiem. Podejdź do pianina. Gdy to zrobisz, z kominka wyskoczy boss YAWN. Tym razem wąż nie jest już jadowity. Zabij go przy pomocy Acid Rounds. Po jego zabiciu pojawi się Barry. W podłodze pojawi się dziura. Barry zrzuci linę, aby można było zejść na dół.

Po zejściu na dół, lina się urwie, a Barry pobiegnie po następną. W zależności od tego, co teraz zrobisz będzie mieć to wpływ na zakończenie gry. Jeżeli będziesz stać w miejscu i czekać na Barry'ego, uzyskasz The Best Ending, natomiast sprawdzając grób, przy którym jest przycisk zwalniający drabinę, uzyskasz The Bad Ending.

Po wyjściu z powrotem na górę, Barry da ci notatkę Pass Number. Udaj się teraz do bezpiecznego pokoju medycznego (1F). Wejdź po schodach na górę obok niego i skręć w korytarz po lewej od schodów. Zabij Hunter'a i otwórz drzwi pierwsze po lewej przy pomocy HELMET KEY. Na stole na środku pomieszczenia znajdziesz notatkę Orders. Na szafce znajdziesz MAGNUM ROUNDS oraz SHOTGUN SHELLS. Przesuń schodki po głowę jelenia na środku i zgaś światło. Wejdź na schodki i zabierz Red Jewel. Wyjdź z pomieszczenia i zejdź na dół. Udaj się teraz do pokoju z posągiem tygrysa. Użyj RED JEWEL i otrzymasz nową broń Colt Python. Wracaj teraz z powrotem na drugie piętro schodami przy pokoju medycznym. Tym razem idź dalej tym samym korytarzem do końca i przejdź przez drzwi do których teraz masz kod podany ci przez Barry'ego. W korytarzu spotkasz zombie jedzącego drugiego zombie. Miń go i idź do końca, gdzie znajdziesz kolejnego zombie i 2 x GREEN HERB i BLUE HERB. Przejdź przez drzwi na końcu korytarza i idź kolejnym korytarzem. Spotkasz kolejnego zombie. Miń windę i we wnęcie znajdziesz GREEN HERB. Udaj się do pojedynczych drzwi przed windą od wejścia do tego korytarza. Znajdziesz tam 2 x EXPLOSIVE ROUNDS i Battery. Wyjdź na korytarz.

Udaj się teraz do niebieskich podwójnych drzwi. Znajdziesz się w bibliotece. Zabij zombie. W biurku znajdziesz MAGNUM ROUNDS. Między regałami znajdziesz notatkę Scrapbook. Jeden z regałów możesz przepchać, dzięki czemu znajdziesz ukryte drzwi. Na stoliku w pomieszczeniu znajdziesz INK RIBBON oraz CLIP na regale. Wyjrzyj przez okno. Jill zobaczy lądowisko helikopterów, a przez to drogę ucieczki z tego miejsca...
Wyjdź z pokoju do biblioteki i udaj się do ostatnich nie zwiedzonych drzwi. Znajdziesz się w dalszej części biblioteki. Będzie tam statua do przesuwania, lecz najpierw zapal światło w rogu biblioteki. Teraz już wiesz, gdzie masz przestawić statuę. Odsłoni się tajemne pomieszczenie, w którym znajdziesz MO Disc, który jest potrzebny do zakończenia The Good Ending. Wyjdź całkowicie z biblioteki i zjedź windą na dół.

Zabij nie do końca zabitego zombie i przejdź przez jedyne otwarte drzwi; po prawej za winklem. Idź tam, skąd wyszedł zombie i wejdź po schodach. Przejdź przez drzwi na końcu korytarza.



DALEJ...

Strona główna  |  © 2010-2012 by 1408