Resident Evil 5 | Solucja

Chapter 4-1

Wraz z Sheva znajdziecie się w jaskini. Idź pomostem do małego budynku. Zbierz przedmioty i idź dalej jak prowadzą cię korytarze. Dojdziesz do pomieszczenia ze szkieletami i pająkami. Miń drabinę i biegnij dalej korytarzem do końca. Na półce skalnej będzie skrzynia, a w niej Topaz (trójkąt)(Topaz (Trilliant). Wróć do krawędzi przepaści i spojrzyj prosto przed siebie. Będzie tam mały wodospad, a na nim emblemat BSAA (1/3 (19/30)). Wejdź teraz po ominiętej uprzednio drabinie. Przejdź na drugą stronę jaskini zbierając kolejne przedmioty i idź dalej korytarzem. W końcu dojdziesz do drzwi. Strzel w czaszki i płomienie, aby otrzymać 3 klejnoty: Rubin (Gruszka) (Ruby (Pear)), Szafir (Gruszka) (Sapphire (Pear)), Topaz (Gruszka) (Topaz (Pear)). Przejdź przez drzwi.

Znajdziesz się na balkonie z widokiem na ruiny antycznego miasta. Spójrz na lewo na obiekty odbijające się w świetle słoneczny. Poniżej tego znajdującego się na środku będzie emblemat BSAA (2/3 (20/30)). Zestrzel go przy pomocy Rifle. Idź w lewo do końca balkonu i zejdź na dół. Po drodze oczywiście zbieraj przedmioty. Idź dalej i zejdź urwanymi schodami. Zeskocz z nich na dół. Udaj się do pomieszczeń po prawej. Znajdziesz się w czymś co przypomina komorę grobową. Otwórz znajdujący się w niej sarkofag, gdzie znajdziesz duuużo złota. Przejdź do pomieszczenia obok i ponownie wyjdź na ulicę. Sheva przejdzie przez most, który za nią się zawali. Zeskocz na dół, tam gdzie był most i udaj się w lewo. Zaatakują cię Majini. Wejdź schodami na górę i idź korytarzami do Sheva. Po drodze zwiedź komory, a zwłaszcza sarkofagi w poszukiwaniu złota. Przejdź korytarzem do kolejnego pomieszczenia. Próbując otworzyć sarkofag, otworzy się pułapka, w którą oboje spadniecie. W korytarza zabij Majini. Znajdziesz tam także 3 skrzynie zawierające 3 klejnoty. W końcu otworzą się drzwi.

Znajdziesz się na dziedzińcu, na którym będą kolejni Majini. Pozbieraj przedmioty. Podejdź do cokołu na środku i przekręć go. Otworzy się brama i nagle na dziedziniec spadną płonące kule, które będą się po nim cały czas toczyć. Przejdź przez bramę, zanim się zamknie.

Zejdź schodami i przejdź przez następne drzwi. Idź korytarzem dalej, aż zmieni się w korytarz rodem z Tomb Raidera, przypominający raczej Amerykę Południową niż Afrykę... Nagle posągi zaczną się walić. Uciejacie szybko do końca korytarza. Pociągnijcie oboje za łańcuchy i pojawią się schody. Zejdź ich pierwszą część i obróć się w lewo. Na górze na skale nad balkonem będzie emblemat BSAA (3/3 (21/30)). Zejdź dalej schodami na dół. Udaj się w lewo do końca korytarza i ponownie skręć w lewo. Znajdziesz tam skrzynię zawierającą granatnik Grenade Launcher. Obróć się i udaj się do niebieskiego posągu. Przy łańcuchu zostaw Sheva i idź na drugą stronę tego posągu, aby pociągnąć za drugi łańcuch. Posągowi opadnie głowa i się przesunie odsłaniając Szafir (Kwadrat). Zmieni się także układ schodów. Wejdź schodami, które się pojawiły do kolejnego posągu. Miń go i udaj się w lewo. Przeskocz na drugą stronę i ze skrzyni weź Złotego Bożka. Wróć do posągu i razem pociągnijcie za łańcuchy. Tym razem zostawi ci Szafir (Kwadrat) i ponownie namota ze schodami. Udaj się teraz na środek pomieszczenia i skręć w prawo. Pojawią się teraz także Majini. Gdy dojdziesz do końca ścieżki skręć w prawo i dalej wzdłuż ścian do góry. Zejdź schodami, aby ponownie wejść do pomarańczowego posągu. Pociągnijcie za łańcuchy. Ten zostawi ci Topaz (Kwadrat) i ponownie namota ze schodami. Udaj się teraz w prawo do fioletowego posągu. Zostaw tam Sheva idź na drugą stronę posągu. Po drodze znajdziesz skrzynię, a w niej pociski błyskowe. Zejdź schodami na dół i udaj się w lewo do końca korytarza. Po prawej możesz pozbierać przedmioty. Udaj się na lewo. Pojawią się kolejni Majini i pająki. Pociągnijcie oboje za łańcuchy. Fioletowy posąg zostawi ci Szafir (Gruszka) x2 i ponownie namota ze schodami. Udaj się teraz tam, gdzie opadły schody i dojdziesz do czerwonego posągu. Ponownie pociągnijcie za łańcuchy. Ten zostawi ci Rubin (owal) i zamota ze schodami. Udaj się teraz na te schody i szybko uciekaj przed latającą larwą. W korytarzu na górze na nią zwalą się posągi. Przejdź przez drzwi.

Chapter 4-2

Idź schodami do góry i dalej korytarzem do zabudowań. Na wprost będą drzwi, które oczywiście są zamknięte. Twoje zadanie polega na znalezieniu trzech emblematów otwierających te drzwi. Wróć się teraz kawałek z powrotem i skręć w korytarz po lewej. Unikaj lasera wykorzystując wnęki. Idź dalej jak korytarz cię prowadzi. Zabij Majini i wejdź po schodach. Zabij kolejnych Majini i zbierz Symbol Ziemi (Earth Emblem).

Wróć do schodów i udaj się odnogą po lewej. Na ścianie będzie skarb. Idź dalej korytarzem, a raczej ścieżką uważając na laser. Na rozwidleniu udaj się do małego korytarza po prawej i zestrzel Majini pilnującego jednego z laserów. Teraz zostanie on wyłączony. Idź ściężką po której lata jeszcze jeden laser. Pod przejściem na suficie będzie kolejny skarb. Idź do końca ścieżki i przerzuć Sheva na drugą stronę. Sam udaj się w prawo i ją osłaniaj. Sheva weźmie Symbol Nieba (Sky Emblem). Pojawi się kolejny Gigant Majini (Szaman), który oczywiście zostawi ci Błękitną Zagadkę (Blue Enigma). Zestrzel pilnującego drugiego lasera Majini. Wróć z powrotem na ścieżkę z laserem, którego teraz już nie ma i na rozwidleniu skręć w prawo.

Idź prosto korytarzami i skręć w pierwsze przejście po prawej stronie. Skręć w prawo i na końcu pomostu przy pomocy Rifle zestrzel wrogów na wieży. Udaj się tam i zbierz przedmioty. Znajdziesz tam Symbol Morza (Sea Emblem). Pojawią się kolejni Majini wraz z Gigant Majini (Szaman), który po śmierci zostawi ci Błękitną Zagadkę (Blue Enigma).

Wróć teraz do drzwi z początku poziomu. Włóż znalezione emblematy i drzwi staną otworem. Wejdź po długich schodach na samą górę, do kolejnych drzwi. Nad nimi będzie skarb Diament (Trójkąt). Przejdź przez drzwi.

W świątyni zabij węża, który zostawi ci życiodajne jajo. Idź prosto schodami w dół do kolejnych drzwi. Przejdź przez nie i znajdziesz się w komnacie z lustrami. Ustaw tak lustra, aby promień trafił koło na kwadratowym podeście. Teraz została uruchomiona winda, którą zjedziesz na dół. Znajdziesz się w podobnym pomieszczeniu. Ponownie musisz poukładać lustra tak, aby promień skierować do koła na kwadratowym podeście (miga na żółto na mapie). Wejdź na ten kwadrat i ponownie zjedziecie w dół. Kolejne pomieszczenie z lustrami. Przejdź do małego pomieszczenia, które jest otwarte. W środku nad wejściem będzie emblemat BSAA (1/1 (22/30)). Wróć ponownie do pomieszczenia z lustrami. Skrzynia stojąca na środku pomieszczenia nie kryje nic, ale powoduje otwarcie się drzwi po obu stronach pomieszczenia. Niestety z tych małych pomieszczeń wyjdzie bardzo dużo pająków... A drzwi za nimi ponownie się zamkną...

Ustaw lustra tak, aby skierować promień na posążek stojący w sali. Otworzą się drzwi, z których uprzednio wyszły pająki. W jednym z pomieszczeń znajdziesz dużo złota, ale uważaj na węże. Będzie tam także Złoty Bożek. W drugim pomieszczeniu także będą węże i znajdziesz tam Złotego Chrząszcza. Będzie tam także palił się jakiś ołtarz. Wróć ponownie do głównego pomieszczenia i ustaw lustra tak, aby trafić w koło windy na końcu małego korytarza. Uruchom windę i ponownie zjedź w dół.

Idź prosto korytarzem do jaskini, w której będzie pełno kwiatów - "Stairway to the Sun", zawierających Progenitor virus.